Meny Lukk
Velg din nærmeste by
Hjem > Artikler > Nyheter > BMW på topp i kategorien lojalitet i kundeundersøkelsen AutoIndex
Nyheter

BMW på topp i kategorien lojalitet i kundeundersøkelsen AutoIndex

BMW tar seieren i kategorien «lojalitet» i den årlige kundetilfredsundersøkelsen AutoIndex. BMW kan også avsløre at merket tar seieren i en annen underkategori. Det plasserer BMW på tredjeplass totalt i årets AutoIndex-undersøkelse.


Resultatene for årets AutoIndex-undersøkelse viser at BMW har landets mest lojale kunder.

– Å ta seieren i lojalitet er en ære. Kundene våre får et varig forhold til BMW og merkets verdier, og det er noe vi kan være stolte av, både her i Norge og globalt, sier administrerende direktør i BMW Norge, Baudouin Denis.

Ingen hvilepute
Sulland er en av fire forhandlergrupperinger av BMW i Norge, og kan stolt motta prisen sammen med øvrig forhandlergrupper og BMW Norge.

- Vi er stolte og takknemlige over å ha landets mest lojale kunder. Å vinne i kategorien lojalitet er en stor ære for oss og viser at BMW leverer svært ettertraktede produkter og at våre ansatte møter kundenes forventinger og behov, noe vi jobber målrettet mot hver dag, sier Petter Søndergaard, merkesjef for BMW i Sulland.

- Lojaliteten våre kunder har vist oss forteller at vi jobber i rett spor, men vi ser ikke på dette som noen hvilepute. Veien videre handler om kontinuerlig forbedring til å kunne imøtekomme kundens forventinger og ønsker. Dette er en stor motivasjon til å jobbe ytterligere med kundeopplevelser, sier Søndergaard, som også retter en stor takk til ansatte i Sulland.

AutoIndex’ undersøkelse består av fire underkategorier; bil, lojalitet, salg og verksted. Et bilmerke har tatt seieren i samtlige underkategorier og totalscoren i 12 år. Dette er første gang på 12 år at et annet bilmerke tar seieren i en underkategori. Og BMW tar ikke bare seieren i kategorien «lojalitet». Merket tar også seieren i underkategorien «bil» ­– kategorien som vektes tyngst og som handler om eiernes tilfredshet med bilen.

Fremgang i motgang
Årets undersøkelse viser at norske bileiere totalt sett er mindre fornøyd med bilene sine enn tidligere. Mange bilmerker opplever tilbakegang på kundetilfredshet i undersøkelsen.

– Folks tilfredshet speiler den økonomiske situasjonen. I dyrtid blir folk mer opptatt og kritisk av hva de bruker penger på. Kundene begynner å stille spørsmål ved verdien og opplevelsen av det de eier. I år kjemper mange merker i motbakke, sier Mikkel Korntved, administrerende direktør i Loyalty Group som står bak AutoIndex.

BMW er ett av seks merker, av totalt 23 merker, som opplever fremgang i år, både innenfor lojalitet og på totalscoren. Detaljene i de tre andre underkategoriene er ikke annonsert.

Tredjeplass totalt
Undersøkelsen baserer seg på svar fra 4537 norske bileiere, med biler registrert mellom 2020 og 2023.

– BMW-eierne i undersøkelsen eier biler med både elektriske og tradisjonelle drivlinjer, og biler som er registrert de siste fire årene. Det lover godt for fremtiden at lojaliteten og tilfredsheten med BMW er så stor, sier Baudouin Denis.

Den samlede scoren av de fire underkategoriene plasserer BMW på en tredjeplass totalt i årets undersøkelse.